Białe szparagi z MALMĄ!

czwartek, 21 czerwca 2012 · Posted in , , , ,


wpis zrealizowany przy współpracy z www.whitechocolatemoccha.com
 Kończy się szparagowy sezon, więc dziś na pożegnanie...Poniekąd dwie pieczenie na jednym ogniu.
Po pierwsze możliwość wypróbowania fajnego przepisu z wykorzystaniem białych szparagów z oliwą truflową,
Po drugie na nowo odkrycie, jakości makaronu Malma, który ni jak nie jest dostępny w sklepach, a który dzięki uprzejmości producentów dostałyśmy w prezencie:) I który, i tu zupełnie nie podlizując się nikomu, jest naprawdę bardzo dobry i bardzo żałuję, że nie mogę od tak, wyjść do sklepu i po prostu kupić go sobie.
 Źródło przepisu to oczywiście Asia i Kwestia Smaku, nieco zmodyfikowany przeze mnie, gdyż ja jestem mięsolubna i bez tego dodatku nie jestem w stanie najeść się psychicznie (nie wiem czy też macie takie doświadczenia, ale ja żeby czuć się sytą muszę zaspokoić swoją psychikę wszelkiej maści smakami...Mówię wtedy, że głowa mi się najadła...To znaczy, że jest naprawdę git:).
Oliwa truflowa, wiem domyślam się, nie jest typowym składnikiem, który można znaleźć na naszych domowych półkach, ale nie jest również czymś nieosiągalnym i niedostępnym. I wcale nie trzeba sklepu "Kuchnie Świata" żeby takową nabyć.
Widziałam ją w Carrefourze, widziałam ją w Kauflandzie, Bomi, no i oczywiście na allegro:)
Można ją dodawać do sałatek, do makaronów, więc nie jest produktem na jeden raz i jeden przepis.
Jest szalenie aromatyczna i bardzo specyficzna:)
No, ale wracamy do tematu.
Przepis ten dedykuję mojej przyjaciółce Domi, która tak bardzo zraziła się do białych szparagów, obierając je, że chyba żadnymi siłami, nie da się przekonać do ponownego ich użycia w kuchni.

Składniki:
  • 6 białych szparagów,
  • makaron, (bezjajeczny),
  • 2 łyżki oliwy z oliwek do smażenia,
  • 1 ząbek czosnku, pokrojony w cienkie plasterki,
  • 5 łyżek oliwy truflowej,
  • szklanka startego parmezanu,
  • kilka plastrów szynki długo dojrzewającej,
  • 1/2 łyżeczki mielonego czarnego pieprzu,
  • 1 łyżeczka soku z cytryny. 
Szparagi obrać obieraczką do warzyw na całej długości (oprócz główek), odciąć zdrewniałe i łykowate końce łodyg (około 4 cm) i wyrzucić. Obrane szparagi opłukać pod bieżącą wodą i pokroić na 4 - 5 cm kawałki.
Rozpocząć gotowanie makaronu :) Na 8 minut przed końcem gotowania dodać łodygi szparagów, a na 3 minuty przed końcem dodać główki.
W czasie gdy gotuje się makaron, można pokroić czosnek w plasterki. 
 Na patelni na 2 łyżkach oliwy z oliwek podsmażyć czosnek.
Makaron ze szparagami odcedzić i przełożyć na patelnię z czosnkiem, dodać do tego truflową oliwę i mieszając podgrzewać jeszcze przez około pół minuty.
 Zdjąć z ognia, dodać ser parmezan i porwaną na kawałki szynkę, doprawić świeżo zmielonym czarnym pieprzem i wymieszać. Skropić sokiem z cytryny.
Wyłożyć na talerze i ewentualnie posypać parmezanem. Doprawić solą morską do smaku i podawać z dodatkową oliwą truflową.

Leave a Reply

Obsługiwane przez usługę Blogger.