Tartaletki po portugalsku

czwartek, 10 listopada 2011 · Posted in , ,


wpis zrealizowany przy współpracy z www.whitechocolatemoccha.com
Wszystko przez Jamie'go!!
Właśnie pojawiła się polskie tłumaczenie książki "30 minut w kuchni" Jamie Olivier.
Najpierw w Kuchni Tv emitowany był program...chłonęłam każdy odcinek, na który akurat udało mi się trafić.
Potem w urodzinowym prezencie dostałam angielską wersję książki.
W tej chwili kolekcję książek kucharskich mam wzbogaconą o wersję polską. Tę zdecydowanie łatwiej się czyta, bo układ przepisów jest dość innowacyjny.

Nie ma tutaj krok po kroku napisane co i jak należy robić. Książka podzielona jest na obiadowe sety, których przygotowanie, przynajmniej tak jak deklaruje autor, powinno nam zająć tytułowe 30 minut. Każdy taki set składa się z 4 dań + deser. A instrukcja jest przeplatanką czynności, które należy wykonywać, aby w te pół godziny się zmieścić.
Ja wydłubałam z książki przepis na tartaletki, zaskakujące w smaku. Zaskakujące, bo nie są słodkie, mimo że polane są pomarańczowym karmelem. Polecam dla tych, którzy owszem, słodycze lubią, ale nie takie mega słodkie. Ja zdecydowanie do tych osób należę, dlatego owa pyszność szczególnie przypadła mi do gustu.
Składniki:
  • Forma na muffiny,
  • Rulon ciasta francuskiego,
  • mielony cynamon,
  • 125 g [pół szklanki] kwaśnej śmietany (ja daję 22%),
  • 1 jajko,
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii (za pierwszym razem nie miałam, więc zastąpiłam łyżeczką cukru wanilinowego, myślę że można również wyskrobać ziarenka z połowy laski wanilii, czas się co prawa nieco wydłuży, ale będzie pyszniejsze)
  • 5 łyżek drobnego cukry trzcinowego,
  • 1 pomarańcza (otarta skórka oraz sok).

Rozwiń arkusz ciasta francuskiego i oprósz kilkoma szczyptami cynamonu, następnie zwiń rulon i pokrój go w grube plastry (myślę że takie na ok pół palca).
Włóż do wgłębień formy na muffiny i ugnieć palcami tak, aby dołek całkowicie wypełnić ciastem, tworząc swego rodzaju miseczki.

Włóż do piekarnika nagrzanego na 200st na 8 min.
W czasie jak będą się piekły spody, zrób krem: połącz śmietanę z jajkiem, wanilią (w jakiejkolwiek formie), łyżką drobnego cukru oraz otartą skórą z pomarańczy.
Tartelinki wyciągnij z piekarnika i łyżeczką uklep ciasto, zarówno do ścianek jak i do dna, robiąc miejsce na nadzienie śmietankowe. Nałóż masę i wstaw ponownie do piekarnika na kolejne 8 minut.
 W tym czasie przygotuj karmel. Do rondelka wciśnij sok z pomarańczy, wsyp do niego 4 łyżki cukru i wymieszaj.
Podgrzewaj do momentu aż płyn nie zredukuje się do ok 1/4 objętości. Uwaga żeby się nie poparzyć!!!
Tartelinki wyjmij z pieca, polej karmelem i odstaw na chwilę aż ten się zetnie.

 
Smak naprawdę genialny i w gruncie rzeczy przepis bardzo prosty.
źródło przepisu "30 minut w kuchni" Jamie Olivier





Leave a Reply

Obsługiwane przez usługę Blogger.