Deser szybciusieńki

czwartek, 18 sierpnia 2011 · Posted in


wpis zrealizowany przy współpracy z www.whitechocolatemoccha.com
 Dziś będzie o szybkim deserze...Aż sama jestem nim zaskoczona.
Nie mogłam się zdecydować na przepis...Postanowiłam podzielić się z Wami jednak tym ze względu na trwający wciąż sezon owocowy. Do tego deseru potrzebne są maliny, ale myślę, że truskawki, porzeczki lub co innego dusza zapragnie można tam dołożyć....O! jagody też mogą być super (właśnie wpadło mi do głowy).

Historia przepisu jest banalna...Oglądałam jakiś program gdzie grupka ludzi wzajemnie dla siebie gotuje a potem w tajemnicy się oceniają... I nagle facet robi deser...Niby sernik..Ale jakiś taki dziwny a że w składnikach są maliny zainteresowałam się tematem szczerze. A on hyc hyc, bęc bęc i sernik zrobiony...
I wszyscy się zachwycają..No to i ja niewiele myśląc uznałam, że muszę koniecznie też.
Dzielę się z Wami, bo naprawdę wart jest uwagi, szczególnie, jeśli mają pojawić się goście natentychmiast, niezapowiedziani

Do tego wykwintnego dania potrzebne są nam aż 4 składniki:
  • Paczka herbatników (ja kupuję wyłącznie Leibniz, po prostu są najbardziej maślane, kruche, smaczne i w przystępnej cenie),
  • Pudełeczko serka mascarpone,
  • Pół tabliczki białej czekolady,
  • Maliny, garść (w zależności kto ile lubi)
 Herbatniki pokruszyć i utworzyć z nich spód do deseru.
Pół tabliczki czekolady (ja dałam całą i było za słodkie) rozpuścić w kąpieli wodnej.
Płynną masę dodać do serka mascarpone, dorzucić do masy garść owoców i całość wymieszać, najlepiej drewnianą łyżką, owoce się wtedy lekko rozbiją, puszczą sok ale w deserze będzie można je wyczuć.
 Masę tę rozłożyć na herbatnikach i całość wstawić do lodówki. Już po godzinie deser jest gotowy.
Aby nadać większego blichtru deser można podać w kieliszkach..będzie lepszy efekt:) i nie ma co się martwić że się wszystko pomiesza..tak ma być..ma być chrupiąco, słodko i malinowo:)
  PS. Tym którzy mają więcej czasu i ochotę na coś bardziej eleganckiego polecam ten przepis:

Mus z malinami i białą czekoladą

Leave a Reply

Obsługiwane przez usługę Blogger.